Ap si Artinya MILITAN?

apa sih artinay MILITAN?
waktu rabu kemaren gw ikut COOL di gereja gw
ada tim doa nya berdoa ada kata2 MILITAN
nah gw mao tau, sebenernya MILITAN itu apa sih
kata ketua COOL nya MILITAN itu berani bayar harga utk Tuhan?

Militan

http://www.answers.com/militant

Dictionary: militant (m?l'?-t?nt)

adj.
Fighting or warring.
Having a combative character; aggressive, especially in the service of a cause: a militant political activist.
n.
A fighting, warring, or aggressive person or party.

[Middle English, from Old French, from Latin m?lit?ns, m?litant-, present participle of m?lit?re, to serve as a soldier. See militate.]

Istilah yang mirip/sejenis

Radical [root, akar]

Arising from or going to a root or source; basic: proposed a radical solution to the problem. Departing markedly from the usual or customary; extreme: radical opinions on education. Favoring or effecting fundamental or revolutionary changes in current practices, conditions, or institutions: radical political views. Linguistics. Of or being a root: a radical form. Botany. Arising from the root or its crown: radical leaves. Slang. Excellent; wonderful. n. One who advocates fundamental or revolutionary changes in current practices, conditions, or institutions: radicals seeking to overthrow the social order. Mathematics. The root of a quantity as indicated by the radical sign. (Symbol R) An atom or a group of atoms with at least one unpaired electron. Linguistics. See root1 (sense 8).

Radical, radix, root

n., pl. rad·i·ces (r?d'?-s?z', r?'d?-) or ra·dix·es. Biology. A root or point of origin. (Abbr. rad.) Mathematics. The base of a system of numbers, such as 2 in the binary system and 10 in the decimal system. [Latin r?d?x, root.]

em…militan itu artinya habis-habisan, ato mau melakukan apa saja yang disuruh/ di perintahkan :afro: mengerti mey…

militan => militer => rela jiwa raga => selalu turut kata komandan

saya juga pernah denger khotbah seorang pendeta dgn kata2 ;

reformasi, transformasi, apostolisasi…

nyampe rumah saya tanya tetangga apa arti ketiga kata itu

“gak tau” jawab tetangga, yg dia tau cuma terasi :cheesy:

saya jd punya saran buat orang2 yg suka khotbah,
klo bisa pake kata2 yg umum aja deh, kan gak semua orang paham
:angel:

kalo menurut gw, militan itu orang yang berani bayar harga untuk terus mengikut Tuhan. Sekalipun sepertinya bagi orang lain itu kelihatan aneh, tapi tetap dilakukannya, karena jalan yang ditempuhnya adalah benar untuk mengikut TUhan Yesus.

Kalo diterjemahkan ke bahasa dunia, militan tuh artinya ala militer geto yaq… Apa kata komandan selalu ‘siap’ dan ga usah dibantah karena pasti betol adanya… :azn: