Jesus TEST (try it)

Chrisitans claim - Jesus is Son of God
Muslims says - Prophet of God
but the real question is “Who really follows Jesus?”

*Jawaban hanya YES or NO, ditambahkan sumber juga bisa
(sorry bahasa inggris, sekalian belajar bahasa inggris ^______________^)

1). Did Jesus teach eternal life was conditioned on obeying the commandments?
2). Did Jesus teach his followers to serve no other god, except Almighty God, and worship Him without any partners?
3). Did Jesus order us to obey all the commandments?
4.) Did Jesus forbid bowing down to statues?
5.) Did Jesus forbid anyone to worship him?
6.) Did Jesus openly deny divinity (said he was not God)?
7.) Did Jesus deny that he had the power of God to do his miracles?
8.) Did Jesus deny any partners (Trinity) with Almighty God?
9.) Did Jesus forbid the Christmas tree?
10.) Did Jesus teach that males should be circumcised?
11.) Did Jesus forbid eating pork?
12.) Was Jesus a prophet?
13.) Did Jesus predict the coming of another prophet, like unto him?
14.) What does the “Last Testament” (Quran) say on these same subjects. Does it agree?

Maap bang, aye mau ikut ngejawab ( ujian nih, hihi).
Pertanyaan yang nomer 1-14 koq gampang, jawabannya sama semua bang !

Sesuai dengan yang Aye pelajari di FK sini selama sebulan, jawab no 1-14 pastilah begini :

Jawaban no 1: yes no yes no yes no… ( silakan diteruskan sendiri ampe puyeng ).
Jawaban no 2-14 : idem

Maapkalau aye salah ya bang

hahaha… ada-ada aja, agan ini. Ya tentu aja gampang,
coz memang jawabannya begitu, gan. ^___________^

1). Did Jesus teach eternal life was conditioned on obeying the commandments?
And behold, a certain lawyer stood up and tempted him, saying, “Master what shall I do to inherit eternal life? He said unto him, What is written in the Law? How do you read?” And he answered saying, “Thou shall love the Lord thy God with all thy heart and with all thy soul, and with all thy strength, and with all thy mind, and thy neighbor as thyself. And he said unto him. You have answered right; do this, and you shall live.”
Luke 10: 25-28
God has only created us to worship Him (without partners).
Read Last Testament (Quran) Chapter 51, verse 56; chapter 4, verse 48; chapter 112, all verses

2). Did Jesus teach his followers to serve no other god, except Almighty God, and worship Him without any partners?
And Jesus answered him, the first of all the commandments is,
“Hear, O Israel; The Lord our God is one Lord, and you shall worship Him with all your strength and all your might and all your soul and all your heart.”
Mark 12:29
He also replied to the devil who was trying to tempt him:
“Get thee behind me, Satan; for it is written, Thou shall worship the Lord thy God, and Him only shall you serve.”
Matthew 4:10
Read from the Last Testament (Quran) 4:48

God tells us that He never forgives anyone making partners in worship with Him, but anything less than this, He forgives whom He pleases, and whoever sets up partners with Him in worship, he has indeed invented a tremendous sin.

3). Did Jesus order us to obey all the commandments?
According to the New Testament in Matthew, he did.
“Think not that I came to destroy the Law and the Prophets. I came not to destroy, but to fulfill. For verily, I say unto you that until Heaven and earth pass away not a jot or one tittle shall no wise pass from the Law, till all be fulfilled.”
Matthew 5:17-18
"And behold one came and said to him, Good teacher, what good things shall I do that I may have eternal life? So he said, “Why do you call me good? No one is good but One, this God. But if you want to enter into eternal life, keep the commandments.”
Matthew 19:16-17
Therefore all things whatsoever ye would that men should do to you, do ye even so to them: for this is the law and the prophets.
Matthew 7:12

36 Master, which is the great commandment in the law?
37 Jesus said unto him, Thou shall love the Lord thy God with all thy heart, and with all thy soul, and with all thy mind.
38 This is the first and great commandment.
39 And the second is like unto it, Thou shall love thy neighbor as thyself.
40 On these two commandments hang all the law and the prophets.
Matthew 22:36-40
While ordering us to obey the “Law” it becomes obvious that he ordered his followers to obey the commandments of Almighty God.

4.) Did Jesus forbid bowing down to statues?
By insisting on following the “Law” (Old Testament), Jesus did in fact endorse the message that Moses had brought down to the children of Israel from Almighty God;

“Thou shall not make unto thee any graven image, or any likeness of anything that is in the heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth. Thou shall not bow down yourself to them, nor serve them.”

5.) Did Jesus forbid anyone to worship him?
“But in vain do they worship me, teaching for doctrines the commandments of men.”
Matthew 15:19
And in prophesying the Last Days, he clearly taught the same message:

“But the hour comes, and now is, when the true worshippers shall worship the Father in spirit and in truth: For the Father seeks such to worship Him. God is a Spirit and they that worship Him must worship Him in spirit and truth.”
John 4:23-24

6.) Did Jesus openly deny divinity (said he was not God)?
“The Father is greater than I.” - John 14:28

7.) Did Jesus deny that he had the power of God to do his miracles?
“I do nothing of myself” - John 8:28
“Men of Israel listen to this: Jesus of Nazareth was a man accredited by God to you by miracles, wonders and signs, which God did among you through him, as you know.”
Acts 2:22

8.) Did Jesus deny any partners (Trinity) with Almighty God?
Jesus said unto them, If God were your Father, ye would love me: for I proceeded forth and came from God; neither came I of myself, but he sent me.
John 8:42

Jesus answered, If I honor myself, my honor is nothing: it is my Father that honors me; of whom ye say, that he is your God:
John 8:54
…and say unto them, I ascend unto my Father, and your Father; and to my God, and your God.
John 20:17

9.) Did Jesus forbid the Christmas tree?
“Thus says the Lord, Learn not the way of the heathen and be not dismayed at the signs of heaven; for the heathen are dismayed at them. For the customs of the people are vain; for one cuts a tree out of the forest, the work of the hands of the workman, with the axe. They deck it with silver and with gold; they fasten it with nails and with hammers, that it move not.”
Jeremiah 10:2-4

10.) Did Jesus teach that males should be circumcised?
Genesis 17:10-11 says he did. “This is my covenant, which you shall keep, between me and you and your seed after you. Every man child among you shall be circumcised. Any you shall circumcise the flesh of your foreskin; and it shall be a token of the covenant between me and you.”

John the Baptist was circumcised (Luke 1:59) as was Jesus himself (Luke 2:21)

11.) Did Jesus forbid eating pork?
“And swine, though he divide the hoof, and be cloven-footed, yet he chews not the cud; he is unclean to you. Of their flesh shall you not eat, and their carcass shall you not touch, they are unclean to you.”
Leviticus 11:7-8 And Exodus 20:4-5

12.) Was Jesus a prophet?
And he said unto them, What things? And they said unto him, Concerning Jesus of Nazareth, which was a prophet mighty in deed and word before God and all the people.
Luke 24:19

The woman said unto him, Sir, I perceive that thou art a prophet.
John 4:19

They say unto the blind man again, What do you say of him, that he has opened your eyes? He said, He is a prophet.
John 9:17

13.) Did Jesus predict the coming of another prophet, like unto him?
Consider from the Bible, things that are most compatible with Islam, for instance the teaching of John 16:7-8

7 Nevertheless I tell you the truth; It is expedient for you that I go away: for if I go not away, the Comforter will not come unto you; but if I depart, I will send him unto you.
8 And when he is come, he will reprove the world of sin, and of righteousness, and of judgment.
John 16:7-8

14.) What does the “Last Testament” (Quran) say on these same subjects. Does it agree?
… Jesus, the son of Mary, said, “O children of Israel, indeed I am the messenger of Almighty God to you - confirming what came before me of the Torah and bringing good tidings of a messenger to come after me, whose name is Ahmad.”
Surah As-Saff 61 verse 6

so who follows Jesus ??

(Any good is from Allah the mistakes were from myself.)

@tyok
Jangan potong bebek angsa dong… Pernyataan yesus sangat banyak.

  1. Yesus mengajarkan bahwa diriNya lah roti dan air hidup. DiriNya lah. Jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak seorangpun datang pada Bapa kalau tidak melalui Aku.

  2. Yesus mengatakan, babtis mereka dalam nama Bapa dan Putera daan Roh Kudus.
    Yoh 16:26 Pada hari itu kamu akan berdoa dalam nama-Ku. Dan tidak Aku katakan kepadamu, bahwa Aku meminta bagimu kepada Bapa,
    Nah, “berdoa dalam nama Yesus”. Artinya penyembahan kepadaNya.

  3. Ya. Yesus memang mengajarkan ketaatan akan perintah Tuhan. Tapi Yesus mengajarkan bahwa, Didalam Dia sudah "“termasuk seluruh hukum taurat”. Kurang jelaskah?

  4. Ya.

  5. No. Baca ayat yohanes diatas.

  6. No. Dia menunjukan ketuhananNya dalam perumpamaan. Sehingga yang mengerti biar mengerti yang tidak biar tidak.

  7. No. Karena Dia menyatakan bahwa Bapa dan Dia adalah satu dan semua yang dimiliki Bapa adalah milikNya.

  8. No. Buktinya babtisan didalam tiga nama, kemudian Dia menyatakan Roh Kudus yang keluar dari Bapa(yohanes 15), dst.

  9. Yesus gak ngurusin pohon.

  10. No. Yesus tidak melarang sunat. Tapi yesus menyatakan sunat adalah “tradisi”.

  11. No. Apa yang masuk kemulut keluar kejamban. Apa yang dimakan tidak menajiskan orang. Apa yang keluar itu yang menajiskan orang. Dan ayat yang kamu pakai itu bukan kata Yesus. Sadar gak sih?? Atau sekedar copas doang gak tahu dan gak ngerti isinya?

  12. No and Yes. No karena Dia menyatakan memiliki kemuliaan Bapa, tidak seorang nabi berhak atas kemuliaan Bapa dan sudah ada sejak sebelum segala sesuatu dijadikan.
    Yes, karena Dia saat itu menjadi manusia.

  13. No. Karena meskipun maksa kayak apapun, muhammad bukanlah pribadi yang bisa disejajarkan dengan Roh Kudus. Sedangkan didalam alquran saja jelas Roh Kudus adalah jibril. Kalau Roh kebenaran jibril lalu muhammad jibril juga, lalu yang menguatkan isa dalam alquran jibril juga, betapa kacaunya “eksekusi rencana allah itu”??

  14. No. Alquran says nothing but showing the very limited knowledge about the Words of God. Mau bukti? Alquran gak tahu apa itu perjanjian sunat, gak tahu apa itu isi inti hukum taurat yang hanya 10 biji, alquran tidak tahu apa yang Yesus ajarkan selama perjalananNya didunia. Gak percaya???

Silahkan jawab pertanyaan kamu sendiri diatas dengan menyertakan ““ayat alquran pendukung”” yang menunjukan dengan jelas bahwa itu kata kata Yesus…v??? Silahkan saya tunggu bro…

Kalau cuman bilang setuju doang terus merasa benar ya “payah deh” kalau gt…

Shalom.

FB Group : "Anda bertanya Atheis menjawab

Hemm…
2 jawaban yg berbeda, tp dari 1 sumber.
Mungkin lebih baik dibiarkan begini saja.
Supaya yg baca berpikir dgn logikanya masing-masing, dan menyimpulkan mana yg benar…

@anto
Lucu dong kalau cuman satu sumber padahal yang dibahas “perbandingan siapa pengikut Kristus”, maka sudah seharusnya yang bertanya mampu memberikan keterangan dari pihaknya dong… Masak menanyakan sesuatu dengan mencari cari kelemahan orang lain sementara dirinya sendiri gak punya dasar kitab nya sendiri untuk menjawab itu??? Aneh bin ajaib bin “mencari cari kesalahan” itu namanya bro…
Kalau mau obyektif menilai, maka kedua sumber harus ada dong… Logika siapa yang bisa jalan kalau hanya satu sumber saja yang dicari kelemahan dan kebaikannya??? Maaf, gak masuk logikaku. Karena logikaku lebih kepada “obyektifitas melihat data yang ada dan sumber yang tepat”. Entah ya kalau anda lebih suka memojokan salah satu pihak…

Waduuuh… Apa Tuhan Yesus sehari-hari pakai bahasa Inggris? Aku nggak mudeng blas.

hmmm… kalau ada seorang mengaku nabi tapi mengajar memusihi dan membunuh dan menghalalkan peperangan serta kekerasan …??? nabi siapakah???

Topik dikunci karena membicarakan keyakinan lain dan sudah terjawab di

Sedikit catatan tambahan:

Perjanjian Baru adalah penggenapan dari Perjanjian Lama. Jika ada yang menghendaki Perjanjian lagi setelah Perjanjian Baru, maka harus ada bukti-bukti bahwa Perjanjian Baru sudah di"ganjil"kan lagi.

Jika ada yang klaim Last Testament seperti di atas, maka muncul pertanyaan “Siapa yang membuat testament itu, apakah Allah atau manusia?”

  1. Jika Allah —> Maka malanglah umat manusia, karena ternyata Allah adalah pribadi yang plin-plan. Perjanjian sudah genap kok diganjilkan lagi.
  2. Jika manusia —> Maka tidak perlu diikuti

Terima kasih untuk semua member yang telah berpartisipasi. Sampai jumpa di topik lain yang menarik.

TUHAN YESUS memberkati